چرا باید برندسازی کنیم؟

برندینگ

بازاریابی برند

چرا باید برندسازی کنیم؟

اسکات کودسان بنیانگذار شرکت strawberryfrog و نویسنده کتاب uprising ، در باره برندسازی در مراحل رشد کسب وکار راهکارهایی را برای شما بیان می‌کند:

اگر نگاهی گذرا به دنیای امروز بیندازیم به آسانی متوجه دلایل اهمیت امروزه برندها نسبت به صد سال اخیر می‌شویم، برندهایی که روانشناسانه و علمی در کنار هم همانند یک علامت تجاری مخالف حضور دارند، محصولاتی که منحنی عمر دارند، برندهایی که عمرشان از محصولاتشان بالاتر است، برندهایی که یک کیفیت یکنواخت، اعتبار و تجربه را می‌رسانند، برندهایی که دارای ارزش هستند، اما جرا؟ لازم نیست راه دوری برویم زمانی که شرکت تاتا موتور هند، شرکت جگوار و رنج روور را از فورد خرید، دقیقاً چه چیز را خرید؟؟ کارخانه‌ها را؟ مواد خام را؟ کارگران را؟ نه، بانک و موسسه بیمه «مورکان استنلی» به فورد کمک کردند تا برندهایش را به ارزش ۲ میلیارد دلار بفروشد، زیرا این برندها بودند که از همه اجزای دیگر ارزش بیشتری داشتند.

مثال‌های متعددی وجود دارند از جمله شرکت «جیلی موتورز» چین که قسمتی از برند خودرو ساز سوئدی «ولوو» را خرید یا شرکت «ماهیندرا» هند که قسمتی از شرکت «سیانک یانک»، که سومین تولیدکننده خودرو در کره است را خرید و آن برندها را از آن خود کردند

برندینگ یک امر اساسی و ضروری است. این برندسازی است که ارزش باور نکردنی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌آفریند. اکر تا کنون نسبت به اهمیت برندینگ متقاعد نشده اید اجازه بدهید چند مثال دیگر برای شما بزنم:

دلار یک برند جهانی است، در واقع دلار فقط یک تکه کاغذ است که برند آن به آن ارزش بخشیده است. در واقع تمام ابزارهای بازاریابی و برندینگ هستند که دست به دست هم می‌دهند تا به دلار ارزش ببخشند.برندها امروزه ارزش بیشتری نسبت به گذشته دارند، برای این ادعا می‌توان دلایل مختلفی برشمرد: اولاً: امروزه دنیا به صورت آنلاین در آمده و بازارهای جدید و رو به رشد زیادی در مناطقی مثل چین، هند، برزیل، روسیه، آمریکای جنوبی، نیجریه، اندونزی و خیلی از مناطق دیگر به وجود آمده است، این مصرفکنندگان در سراسردنیافقط برندهای برتررامیخرند. امروزه برندسازی بریایه بهترین ایده ها قرار دارد و از خلاقیت قابل توجهی در تبلیغات برای شکستن دیوار بی علاقگی افراد نسبت به برندشان استفاده می‌کنند تا برندشان را محبوب تر و طرفداران دوآتیشه محصولات خود را بیشتر کنند. برای نمونه می‌توان به شرکت «کرایسلر» اشاره کرد که اعتماد را در تبلیغات و بازاریابی خود رواج داده است.

دوما: وقتی که ما تصمیم به ساختن برند جدیدی میگیریم نام های محدودی برای انتخاب داریم. یک صنعت دارویی که نام «همه چیز تحت خورشید» را برای محصولات خود انتخاب کرده است یک هویت و موجودیت برند جدید و قوی را برای خود به وجود آورده که به راحتی به خاطر سپرده می‌شود و خلاقیت با ارزشی را می‌آفریند.

این کار به معنای ساختن برندی با طراوت و کالای برای پاسخگویی به نیازهای سطح بالاست و فقط در محدوده محصول و نام نیست و چیزی از آن فراتر است. این یک استراتژی پیچیده و یک حرکت سریع فرهنگی است. من به این اعتقاد دارم که اکنون برند سازی به یک استراتژی جنبش فرهنگی نیاز دارد و یک جنبش فرهنگی می‌تواند به نفوذ برندسازی شما کمک کند و آن را ارتقا بخشد. وقتی که شما بتوانید این جنبش را به وجود آورید به راحتی می‌توانید به یک محیط رسانه ای بخش بندی شده دسترسی پیدا کنید و هر کاری که مایل هستید در آن محیط انجام دهید مثل افزایش نفوذ در رسانه های اجتماعی و استفاده از فنا وری ها.


امروزه برند سازی هزینه چندانی ندارد و برندهای هوشمند با بهره گیری از سطح میانگینی از ابزارهای جدید رشد جهانی برند خود را سرعت بخشیده و خیلی سریع آن را تقویت می‌کنند و اگر به تغییرات اقتصادی اخیر نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که برندها در مقایسه با محصولات بدون برند عملکرد بهتری داشته‌اند و چرخه عمر محصولاتی که برندسازی شده‌اند از سایرین طولانی‌تر بوده ودر این زمان چالش برانگیز کماکان برندهای قوی در حال تقویت خود هستند و صاحبان آنها فرصت‌ها را تشخیص داده و تمام تلاش خود را در سال های روب هرو برای رشد خود برنامه ریزی می کنند.

اگر برند سازی نکنیم ،اگر تفاوت ایجاد نکینم و باز اگر تفاوت ایجاد نکینم هیچگاه به سود بلند مدت نخواهیم رسید و مردم نمی توانند با محصولات ما رابطه عاطفی برقرار کنند و به برند ما وفادار نخواهند بود . برندها می توانند میلیون ها نفر از انسان ها را برای پیوستن به انجمن ها تحت تاثیر قرار دهند (مایکروسافت)،برندها می توانند برای برخی از محصولات حس جمعی ایجاد کنند (ایل)،محصولاتی که ما می دانیم در این دنیای دیجیتالی به راحتی بعد از مدتی جایگزین می شوند.همچنین برندها می توانند احساسات گروهی مردم را برای انجام کاری برانگیز کنند که محصولات هیچگاه چنین توانایی را نخواهند داشت .در دنیای امروز ساختن برند همانند گذشته دیگر کار ساده ای نیست و شما به یک استراتژی رو به رشد فرهنگی برای رسیدن به رشدی پایدار نیاز دارید. با این حال فرصت ها و ایده های زیادی در این راه موجود است.

برچسب ها:

برندسازی

سئو سایت

بهینه سازی سایت

تولید محتوا

تبلیغات در گوگل

برند

دلیل برندسازی

چرا برند سازی