اهمیت برندسازی

ضرورت برند سازی

بازاریابی برند

اهمیت برندسازی

هر کس به فراخور حال خود و به تناسب نیاز خود تعریف برند و برندسازی را تغییر داده است. به زبان ساده، برند شما در واقع اعتبار شما در نزد مشتری است. برند به مشتریان شما می‌گوید که چه انتظاری از محصولات و خدمات شما داشته باشند. برند شما، در واقع شخصیت فعلی شما است.

در این مقاله درباره مزیت و اهمیت برندسازی خواهید خواند.

مزیت برندسازی

    مهم ‌ترين و اساسي‌ترين مزيت برند اين است که کسب و کار و محصولات شما را به مردم مي‌شناساند و نام آن را در ذهنشان جايگير مي‌کند. لوگو، نماد، تصوير و نام خوب و تأثيرگذار، وجود شما را در ذهن مخاطباني که مي‌توانند مشتريان احتمالي باشند، ثبت مي‌کند. ديگر نکته اين است که وقتي مشتري از کالا يا خدمات شما راضي باشد، همواره به ياد خواهد داشت که تحت اين نام و برند، کالا و خدماتي ارائه مي‌شوند که کيفيتي خوب داشته و نيازهايش را برآورده مي‌کنند. به اين ترتيب به برند و نام و نشان شما وفادار خواهند ماند.
    ويژگي دوم يک برند خوب اين است که قدرت و عظمت يک کسب و کار را به مخاطبان مي‌رساند. مردم اينطور در ذهن دارند که وقتي شرکتي يک برند خاص براي خودش انتخاب مي‌کند، شرکت بزرگ و قدرتمنديست و به همين علت اگر يک برند خوب و تأثيرگذار داشته باشيد، مي‌توانيد شرکت خود را نيرومند تر از آنچه که هست، معرفي کنيد. همين نکته درباره کيفيت کالاها و خدمات شما هم صدق مي‌کند. يک برند خوب، به ياد ماندني و جالب توجه در لابه لاي خطوط و رنگ هايش ميگويد که کالاها و خدماتي خوب و رضايت بخش، اينچنين نشاني را ساخته اند. گفته مي‌شود که اگر دو کالاي مشابه که يکي برندي معمولي و ديگري برندي جالب توجه دارد را به شخصي نشان داده و درباره کيفيتشان از او سؤال کنيم، ميگويد کالايي که نام و نشان چشمگيرتري دارد، بهتر است. برعکس اين حالت هم وجود دارد. يک کيفيت بد و مشتريان نارا ضي که تصوير بدي از شرکت را در جامعه مي‌سازند، مي‌توانند به راحتي زيبايي يک برند قابل توجه را به زشتي تبديل کرده آنرا به حاشيه برانند و کمرنگ و کمرنگ تر کنند. بايد گفت که خلق يک لوگو بيش از وجود يک نوشته تأثيرگزار خواهد بود. يک تصوير به يادماندني و منحصر به فرد که حروفي نيز در آن گنجانده شده باشد، به مراتب بيش از يک متن براي کسب و کار شما فايده خواهد داشت.
    نکته ديگر اين است که هرچه قدر هم يک برند به درد بخور باشد، تا زمانيکه به وفور در معرض ديد قرار نگيرد، هيج سودي به حال شما نخواهد داشت. تمامي لوازم التحرير شرکت شما بايد اين برند را روي خود داشته باشند. کارت‌هاي ويزيت، سربرگها، تقويم، خودکار و هداياي تبليغاتي، کيف‌هاي حمل اسناد و هر آنچه که به شرکت و محصولات يا خدمات آن مرتبط است. باز هم تکرار مي‌کنيم که مشتريان احتمالي بايد بارها و بارها اين نام را ببينند تا به خاطرشان بسپرند. راه هاي چندي براي عرضه برندها به مشتريان بالقوه وجود دارد.

هویت برند

    تعريف هويت برند،موضوع بسيار مهمي در مديريت برند است، زيرا هرچه نام تجاري گسترش و تنوع يابد،مشتري نيز به اين احساس بيشتر مي گرايد که با نام هاي تجاري مختلف، نه واحد روبرو است. اصطلاح هويت برند از اوايل دهه ي 1990 به موضوعي تبديل شد که روز به روز علاقه ي اهالي دانشگاه را بيش از پيش به خود جلب کرد. له آکر در سال 1990 موضوع هويت برند را مطرح مي‌کند و ابعادي را معرفي ميکند که هويت يک برند را به وجود مي آورد. هويت برند بخش استراتژيکي است که شرکت و مشتريان را هدايت مي‌کند.هويت نام تجاري تعيين کننده ماهيت واقعي برند است،که بايد توسط مصرف کنندگان درک و فهميده شود و نوع روابطي که بين شرکت و مشتريان بايد وجود داشته باشد.

    در واقع مهم ‌ترين و منحصر به فردترين خصوصيات برند،در هويت برند تجاري نمايان مي‌شود.پروفسور جان کايفر معتقد است داشتن يک هويت،يعني بودن شما،همان طور که هستيد ، تبعيت از طرح ثابت ولي فردي خودتان و در زبان ساده‌ تر هويت برند به عناصر قابل مشاهده يک برند مانند رنگ ‌ها،طرح،نوع لوگو،نام و نماد گفته مي‌شود که همگي با هم هويت را تعيين کرده و باعث تشخيص و شناسايي برند در ذهن مصرف کننده مي‌شوند. هويت برند تعيين کننده فرديت،آرمان‌ها و اهداف،ارزش‌ها و علائم شناسايي برند تجاري است.از ديدگاه کايفر، تفاوت هويت و تصوير برند در اين است که هويت،آن چيزي است که شما هستيد در حالي که تصوير برداشتي است که مصرف کننده طي ارتباط با شما از شما استنباط مي‌کند. بخشي از هويت برند تجاري در جلوه‌هاي ظاهري آن نظير رنگ و طرح برند نمود ييدا مي‌کند.گرجه تعيين هويت بصري و ظاهري برند يک گام ضروري و اوليه به شمارمي آيد،ولي تمام ابعاد هويت را پو شش نمي‌دهد.جوهر اصلي برند آن چيزي است که قرار است در آينده تصوير شده و در ذهن مشتري نقش بندد. هويت برند درون يک شرکت ايجاد مي‌شود.شرکت با استفاده از ارتباطات بازار،پيام ها را به مصرف کنندکان درباره اين که تصوير در مورد چيست،چه ارزشي دارد و برند چه چيزي را براي مصرف کنندگان فراهم مي‌سازد و ارائه مي‌دهد، منتقل مي‌کند . یک برند شخصیت شماست .

برچسب ها:

برندسازی

سئو سایت

بهینه سازی سایت

آموزش اینستاگرام

تولید محتوا

تبلیغات در گوگل