چگونه تبلیغات مؤثری در شبکه های اجتماعی داشته باشیم؟
اینستاگرام
شبکه اجتماعی
چگونه تبلیغات مؤثری در شبکه های اجتماعی داشته باشیم؟
برای اینکه تبلیغات مؤثرتری در شبکه های اجتماعی داشته باشید، بهتر است
که مخاطبان خود و نیازهای آنها را بشناسید. افراد از اینکه تبلیغ خلاف با چیزی که
آنها میپسندند، دائم در صفحه اجتماعی آنها باشد خسته میشوند و خیلی زود آن را بلاک میکنند. پس بهتر است که برای مخاطبان خود تبلیغ کنید و با توجه به نیاز آنها، تبلیغات
در شبکه های اجتماعی را انجام دهید. یکی از عوامل دیگر که بر تأثیرگذار بودن تبلیغات
اثر دارد، تعداد درست و دقیق تبلیغات میباشد. اکر برندی بیش از اندازه تبلیغ کند،
مشتریان، آن را غیرقابل اعتماد و اسیم تصور میکنند. پس، زمان و تعداد مشخص تبلیغ
برای معرفی برند خود در نظر بکگیرید. استراتژی انتشار مطالب را بر اساس سلیقه مشتریان
و اینکه مشتریان از هر شبکه اجتماعی به چه منظوری استفاده میکنند، طراحی و اجرا کنید.
از افراد حرفه ای
برای رساندن تأثیرگذارتر پیام به مخاطبان استفاده کنید. سه عامل که نمره منفی برای
تبلیغات شما دارد و سبب میشود تا تبلیغات و تلاشتان بی اثر باشد را برای شما آورده ایم:
۱-محتوای غیرجذاب و بی کاربرد: تبلیغات شما باید با چیزی که کاربر به
دنبال آن است، ارتباط داشته باشد. همچنین باید مخاطب را جذب کند و برای او مفید
باشد.
۲- محتوای تکراری: افراد از اینکه وقتشان را برای دیدن پست های تکراری
صرف کنند، خوششان نمیآید.
۳- محتوای غیرمرتبط: هم خوانی
نداشتن تصویر با فعالیت برند، شما را نزد مخاطبان، ناآگاه و بی تجربه نشان میدهد.
برای جلوگیری از به وجود آمدن این سه عامل،
بهتر است از افراد باتجربه و متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. این افراد هم پیام
را بهتر به مخاطب میرسانند و هم با خلاقیت بالا، باعث بالا رفتن تعداد مخاطبان
برند میشوند. از افراد حرفه ای، زیرک و خلاق کمک بگیرید. همچنین خوب است که در کنار
این نوع تبلیغ، از دیگر انواع تبلیغات مانند تبلیغات گوگل نیز استفاده کنید. زیرا
تبلیغات نیز مانند هر امر دیگری، برای مؤثرتر بودن، نیازمند ترکیب تکنیک ها و روشها
میباشد.
مشتریان از اینکه متوجه شوند توسط یک برند هدف
قرار گرفته شدهاند، بسیار ناراحت میشوند. مشتریان شما حق انتخاب دارند، پس به
تبلیغات خود جلوه انسانی بدهید. این یک نکته قابل توجه و بااهمیت برای بازاریابان است.
با مخاطبان خود در ارتباط باشید، به نظراتشان احترام بگذارید و پاسخگوی سؤالاتشان
در زمینه برند و محصولات باشید. ارتباط برقرار کردن با مشتریان، باعث افزایش
اعتماد آنها به برندتان میشود.
چند توصیه مهم برای موفقیت در شبکه های اجتماعی
برخی از افراد برای تبلیغ در شبکه های اجتماعی،
روش درستی را انتخاب نمیکنند و برای صرفه جویی در وقت و هزینه، یک محتوا تولید و
در شبکه های اجتماعی مختلف، به تعداد زیاد منتشر میکنند. این کار مانند رها کردن تیری
در تاریکی است و هیچ فایده ای برای برند ندارد. امروزه رقابت در شبکه های اجتماعی
بسیار زیاد شده است و این شیوه ها اصلاً کارآمد نیست. تولید محتوای شبکه های اجتماعی،
ارزشی معادل تولید محتوای سایت دارد و نمیتوان آن را نادیده گرفت.
برای موفقیت در کسب وکار و تبلیغ در شبکه های اجتماعی، باید مخاطبان خود را بشناسید، از علایقشان آگاه شوید و بدانید چه چیزی برای آنها جالب است. تحقیق کنید که مخاطبان در شبکه های اجتماعی به دنبال چه چیزی هستند. حال باید با توجه به این علایق، برای هر شبکه اجتماعی و کاربران فعال آن، به آماده کردن تبلیغات بپردازید.