شروع سئو سایت(بخش اول)

افزایش رتبه سایت

تکنیک های سئو سایت

شروع سئو سایت(بخش اول)

اگر سایتی سئو نباشد یعنی بازدیدکننده از موتور جستجو هم نیست. اگر وب سایت شما سئو نشده باشد موتور جستجو نمی تواند سایتتان را در کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما دسته بندی و رتبه بندی کند. سئوی درون سایت هستند. شما با انجام فقط یکی از آنها بدون انجام دیگری نمی توانید نتیجه خوبی بدست آورید. همین حالا سئو سایت خود را آغاز کنید. هرچه شروع سئو سایتتان را عقب بیاندازید از رقبای خود دورتر می شوید و بدست آوردن رتبه بالاتر از آنها سخت تر می شود. رقبای خود را بشناسید. وب سایت هایی که در کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه های بالایی دارند
را پیدا کنید و براساس آنها سئوی درون سایت و خارجی وب سایت را انجام دهید. دو سایت شبیه هم نیستند. سئویی که برای سایت دیگری انجام می شود تضمین نمی شود که همان سئو برای سایت شما هم پاسخگو باشد. سئو هزینه گزافی نمیخواهد. شما می توانید با هزینه مناسب نتیجه موثر و بزرگی بدست آورید اگر شما زمان خود را صرف ایجاد محتوای تازه و ارتباطات آنلاین اجتماعی کنید. نتایج سئو فوری نیستند. نتایج حاصل از سئویی که امروز انجام شده است ممکن است هفته ها یا ماهها زمان ببرد تا آشکار شوند. سایت جدید شما، صبر بیشتری برای سئو نیاز دارد. ایجاد و افزایش اعتبار و اعتماد به یک سایت
زمان بر می باشد . تا زمانی که هر دو این ها را افزایش نداده اید نباید انتظار داشته باشید که از سایت های قدیمی تر جایگاه بهتری داشته باشید. هرگز فکر نکیند که کار سایتتان به اتمام رسیده است. اگر می خواهید رتبه بالاتر، بازدیدکنندگان و فروش بیشتری بدست آورید ، باید همیشه سئو سایت خود را ادامه و تقویت کنید. با بروزرسانی الگوریتم ها همراه باشید. برای حفظ و نگه داری رتبه خوب سایتتان شما نیاز دارید که استراتژی سئو سایتتان را منطبق با بروز رسانی و تکامل الگوریتم های موتور جستجو پیش ببرید.


حتما لازم نیست که سایتتان را در موتور جستجو ثبت کنید. موتورهای جستجو فراتر از اینها تکامل یافته هستند که به محض ایجاد یک وب سایت جدید یا ساخت یک صفحه جدید در سایت ، به طور مستقیم مطلع می شوند. از طریق وب سایت و ویدئوهای راهنما سایت وبمستر ، توصیه های گوگل را مستقیما دریافت کنید. مجازات های گوگل را جدی بگیرید. از انجام اعمالی مانند سئو سیاه که باعث پنالتی شدن شما و عدم دریافت بازدید کننده برای مدت طولانی توسط موتور جستجو می شود، بپرهیزید. در نهایت شما مسئول سئوی سایت خود هستید. موتورهای جستجو سایت را از حالت پنالتی خارج نخواهند کرد ، اگر شما هیچ اقدامی برای بهبود سئو سایت خود انجام ندهید. راه اندازی و استفاده از گوگل کنسول . برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر از عملکرد سایت خود ، اطلاع از تاثیر کلمات کلیدی سایتتان بر رتبه بندی سایت و سایت هایی که به شما لینک کردند از این ابزار استفاده کنید. راه اندازی و استفاده از گوگل آنالیتیک. برای آگاهی از میزان بازدیدکنندگان سایتتان، کلمات کلیدی که آنها برای پیدا کردن سایت شما استفاده کرده اند و از چه صفحاتی بازید کرده اند. راه اندازی اکانت گوگل پلاس برای کسب و کار خود جهت بدست آوردن اعتماد گوگل و بهبود رتبه بندی کلمات کلید سایت. تنوع بخشیدن به دلیل ترافیک سایت. گوگل منبع بزرگی از ترافیک هاست اما مراقب کسانی که شما را در موقعیت های آسیب پذیر قرار می دهند باشید. کیفیت پایین ، خطر بالایی را به دنبال دارد. بک لینک های بی کیفیت و یا کیفیت پایین محتوای درون سایت به آسانی سایت شما را در معرض پنالتی شدن قرار می دهند. تولید محتوا در درجه اول برای مردم نه برای موتور جستجو . اگر محتوای منتشر شده برای مردم مفید نباشد هیچ تاثیری در بدست آوردن رتبه خوب ندارد، بازدیدکنندگان را به مطالعه مطالب خود علاقه مند کنید یا آن ها را متقاعد کنید تا مطالب را از شما خریداری کنند.


مطالب تکراری را حذف کنید. سایت شما می تواند پنالتی شود اگر مطالب یکسان و ساده در چندین صفحه از سایت وجود داشته باشد. صفحات با محتوای کوتاه را حذف یا با صفحات دیگر ادغام کنید. صفحاتی با محتوای کوتاه ممکن است تنزل رتبه بندی کلمات کلیدی شما را در موتور جستجو به دنبال داشته باشد. از کپی کردن محتوای سایت های دیگر بپرهیزید. اگر متور جستجو محتوای تکراری که متعلق به سایت دیگری باشد در سایت شما پیدا کند ، ممکن است رتبه برخی یا همه صفحات سایت شما را کاهش دهد. مراقب مالکیت مطالب خود باشید. از اکانت گوگل پلاس خود به مطالب سایتتان لینک دهید هم برای بهبود رتبه بندی و هم افزایش بازدید .


مطمئن شوید که مطالب شما برای بودن در صفحه اول مناسب هستند. اگر کیفیت مطالب شما از مطالبی که در حال حاضر در صفحه اول قرار دارند بالاتر نیست ، سزاوار نیست که رتبه بالایی داشته باشید. مطالب جذاب برای کاربران تولید کنید. هرچه مطالب شما جذاب تر باشد ، کاربران زمان بیشتری را در سایت شما می مانند و نرخ بالای پایداری کاربر در سایت به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما سزاوار بدست آورن رتبه بالا است. ویدئو ایجاد کنید. ویدئو ها میزان ماندگاری کاربران در سایت را افزایش می دهند و اجازه می دهند تا از سایت های اشتراگ گذاری ویدئو لینک دریافت کنید. نمودار و اینفوگرافیک ایجاد کنید. کاربران علاقه بیشتری به اشتراک گذاری این نوع محتواها نسبت به مطالب نوشته شده دارند.


تولید محتوای بیشتر برابر است با رتبه بالاتر ، بازدیدکننده و فروش بیشتر. پاداش های موتور جستجو و اعتماد بیشتر بازدیدکنندگان از نتایج تولید محتوای زیاد و با کیفیت بالا است. برای سایت خود بلاگ ایجاد کنید. انجام این کار تولید اضافه کردن صفحات جدید محتوا به سایت راحت تر و آسان تر خواهد شد. منتشر کردن محتوا در سایت ها و وبلاگ های دیگر. افراد دیگر خیلی بیشتر راغب می شوند برای لینک کردن به سایت شما اگر آنها را با منتشر کردن مطالبتان در سایتشان پشتبانی کنید. برقراری تعادل در تولید محتوا با ایجاد محتوای بازاریابی. اگر محتوای بازاریابی تولید کنید ، کاربر برای پیدا کردن آن تلاش می کند ، اگر آن را پیدا نکند ، نمی تواند به آن لینک کند یا آن را به اشتراک بگذارد. برای هر صفحه عنوان منحصربفرد و توصیفی بنویسید. 55 کاراکتر شما نیاز دارید تا یک عنوان واضح برای انسان ها و موتور جستجو بنویسید.

برای هر صفحه تگ توضیحات منحصربفرد و واضح بنویسید. با استفاده از 161 کاراکتر می توانید موضوع صفحه را توصیف کنید تا کاربران را راغب کنید در نتایج جستجو روی لینک سایت شما کلیک کنند به جای سایت های دیگر که در لیست نتایج جستجو نمایش داده شده اند. کلمات کلیدی را قبل از بهینه سازی آن ها مشخص کنید. اگر کلمات کلیدی را اشتباه انتخاب کنید صرف نظر از این که چه کارهایی برای سئوی درونی و خارجی سایت انجام داده اید ، بازدید کمی دریافت خواهید کرد یا بازدیدکنندگان سایتتان به مشتری تبدیل نخواهند شد. از ابزارهای کلمات کلیدی گوگل استفاده کنید. ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی ارائه شده توسط گوگل، لیست مفیدی از کلمات وعبارات مرتبط با کلمه ای که شما وارد کرده اید در اختیار شما قرار می دهد.


از ایده های دیگران در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید. دوستان ، آشنایان، مشتریان و یا همکاران شما با دید متفاوتی از شما به کسب و کارتان نگاه می کنند و کلمات کلیدی متفاوتی را با آن مرتبط بدانند. کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار دهید. استفاده بیشتر از کلمات کلیدی مرتبط، بدست آوردن رتبه بالاتر برای آنها را آسان و سریع تر خواهد کرد و درصد بیشتری از بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می کند. کلمات کلیدی را با قصد تجارت هدف قرار دهید. شما بازدیدکنندگانی را می طلبید که حاضر باشند پول پرداخت کنند نه آن دسته از افراد که فقط خواننده اطلاعات هستند. کلمات کلیدی طولانی یک منبع بزرگ از ترافیک هستند. بدست آوردن رتبه بالا برای عبارات طولانی و منحصربفرد ، آسان تر و ارزان تر است ، و بیش از 41 % از جستجوها از 4 کلمه یا بیشتر تشکیل شده اند.

 هر صفحه از سایت را به یک کلمه کلیدی اختصاص دهید. انجام این استراتژی دسته بندی و رتبه بندی صفحات را برای موتورهای جستجو راحت تر می کند. های URL کلمات کلیدی را در مکان مناسب استفاده کنید. شما باید از کلمات کلیدی در تصاویر استفاده نمایید. alt و در ویژگی heading سایت ، عنوان صفحات، تگ توضیحات ، تگ های تراکم کلمات کلیدی را رعایت کنید. اگر از یک کلمه کلیدی به طور مکرر در یک صفحه استفاده کنید ، احتمال مجازات شما توسط موتور جستجو بالا می رود. بک لینک ها بیشتر از عوامل دیگر در رتبه بندی سایت موثرند. تعداد و کیفیت لینک های ورودی به سایت ، جایگاه سایت شما را در رتبه بندی تعیین می کند.

از آنجایی که این مقاله طولانی شد ادامه آن را در بخش بعدی مطالعه فرمایید.

برچسب ها:

سئو سایت

صفحه اول گوگل

تولید محتوا

رقابت برند ها

تبلیغات در گوگل