تدوین استراتژی محصول (خدمت)

برندینگ

بازاریابی برند

تدوین استراتژی محصول (خدمت)

در این مرحله، استراتژی محصول (یا خدمت) در زیربخش های ذیل تدوین می‌گردد:

-استراتژی نام و نشان

  -استراتژی تنوع یا تمرکز خدمات استراتژی توسعه خدمات جدید

         تدوین استراتژی قیمت

در این مرحله، استراتژی قیمت محصولات و خدمات شرکت در زیربخش های ذیل تدوین می‌گردد:

-تعیین نقش و وزن قیمت در تصمیم گیری مشتریان

-بررسی انواع روش‌های قیمت گذاری محصولات و خدمات و تعیین روش/ روش‌های مناسب قیمت گذاری

-تعیین نحوه قیمت گذاری محصولات و خدمات جدید

-تهیه رویه قیمتکذاری محصولات و خدمات شرکتهای تولیدی

         تدوین استراتژی تبلیغ و ترویج

در این مرحله استراتژی تبلیغ و ترویج شرکت های تولیدی در زیربخش های ذیل تدوین می‌گردد:

-تعیین نقش و اهمیت تبلیغ و ترویج در تصمیم گیری مشتریان

-شناسایی ابزارهای تبلیغ و ترویج و انتخاب ترکیب مناسب ابزارهای ترویجی

-تعیین بودجه مناسب تبلیغ و ترویج و میزان بودجه هر یک از ابزارهای انتخاب شده

-بررسی ویژه روابط عمومی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغی و ترویجی

-تهیه رویه تبلیغ و ترویج در شرکت


         تدوین استراتژی توزیع

در این مرحله، استراتژی توزیع محصولات شرکت در زیربخش های ذیل تدوین خواهد شد.

-شناسایی انواع کانال های توزیع محصولات (نمایندگی ها، شرکت‌های بازاریابی و ...)

-برنامه ریزی مناسب استفاده از نمایندگی های داخلی و خارجی

فاز سوم: طراحی و تدوین سیستم بازاریابی صادراتی

در این فاز و بر مبنای استراتژی کلان و استراتژی بازاریابی تعیین شده در فازهای اول و دوم، برنامه بازاریابی صادراتی شرکت تدوین شده و سیستم بازاریابی آن طراحی می‌گردد. این فاز شامل ۳ مرحله ذیل می‌باشد.

مرحله ۱- تدوین برنامه بازاریابی

در این مرحله، برنامه بازاریابی شرکت، تدوین می‌گردد. این تدوین برنامه شامل اجزاء ذیل می‌باشد:

۱ -اهداف بازاریابی

۲ -برنامه عملیاتی بازاریابی شامل:

-برنامه توسعه محصول

-برنامه قیمت گذاری

-برنامه تبلیغ و ترویج

-برنامه توزیع

مرحله ۲- طراحی ساختار سازمانی بخش بازاریابی و فروش شرکت

در این مرحله ساختاری بخش بازاریابی و فروش شرکت طراحی خواهد شد. این طراحی مشتمل خواهد بود بر:

۱ -تعیین جایگاه بخش بازاریابی و فروش در ساختار سازمانی شرکت

۲ -طراحی چارت سازمانی بخش بازاریابی و فروش

۳ -تعیین تعداد و خصوصیات کارکنان بخش بازاریابی و فروش

۳ -بررسی و طراحی شبکه ارتباطی بخش بازاریابی و فروش با سایر بخش های شرکت

مرحله ۳- طراحی سیستم کنترل و ارزیابی عملکرد بخش بازاریابی

در این مرحله، سیستم ارزیابی عملکرد بخش بازاریابی و فروش طراحی خواهد شد.

-تعیین معیارهای ارزیابی استراتژی محصول (خدمت)

-تعیین معیارهای ارزیابی استراتژی قیمت

-تعیین معیارهای ارزیابی استراتژی توزیع

-تعیین معیارهای ارزیابی استراتژی ترویج و تبلیغ

-تعیین معیارهای ارزیابی عملکرد مدیر و کارکنان بخش بازاریابی و فروش

-تعیین معیارهای ارزیابی عملکرد تأمین کنندکان خدمات بازاریابی شرکت (شرکت‌های تبلیغاتی همکار، شرکت‌های بازاریابی همکار، نمایندگی ها و...)

-تعیین رویه ارزیابی عملکرد بخش بازاریابی

برچسب ها:

برندسازی

سئو سایت

بهینه سازی سایت

تولید محتوا

تبلیغات در گوگل

برند

استراتژی